Subskrybuj aktualności

Zapisz się już teraz na wszystkie aktualności naszej firmy, promocje, rabaty, blog o nowych technologiach!

„Kontrahent” z jednej strony publikuje niniejszy Regulamin, który stanowi publiczną ofertę (propozycję) stworzenia dla „Klienta”, z drugiej strony łącznie zwane „Stronami”, serwisu internetowego zgodnie z z wzorami dostarczonymi przez Wykonawcę oraz świadczy usługi w zakresie opracowania i programowania strony internetowej, zgodnie z warunkami Umowy, SIWZ i zapytaniem Klienta, świadczy pełen zakres usług w zakresie umieszczenia strony internetowej na Internet, jego zarządzanie i wsparcie.

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE.

1.1. Niniejsze Warunki zgodnie z art. 633, 647 Kodeksu cywilnego Ukrainy jest ofertą publiczną (propozycją) Wykonawcy skierowaną do nieokreślonego kręgu osób fizycznych i (lub) prawnych, zawierającą warunki Umowy o świadczenie usług programowania stron internetowych.

1.2. Pełnym i bezwarunkowym przyjęciem niniejszej oferty jest każde działanie osób, które zadeklarowały zamiar skorzystania z usług Wykonawcy, a także podjęły określone działania mające na celu spełnienie warunków określonych w ofercie oraz podjęły inne działania potwierdzające zamiar osobę do korzystania ze świadczonych usług Wykonawcy

Potwierdzeniem zawarcia przez Klienta umowy publicznej jest złożenie przez niego zamówienia na stronie internetowej Wykonawcy zgodnie z kontaktami (telefon, e-mail, komunikacja Skype, komunikatory internetowe itp.) zamieszczonymi na Stronie Internetowej Strona internetowa Wykonawcy pod linkiem: https://glowit.pl dotycząca zamówienia usług Wykonawcy i późniejszej ich płatności.

1.3. Zawarcie umowy publicznej następuje poprzez przystąpienie Klienta do umowy, to jest poprzez przyjęcie (akceptację) przez Klienta warunków umowy w całości, bez żadnych warunków, wyłączeń i zastrzeżeń.

1.4. Zamówienie publiczne (zwane dalej Umową) zawarte w sposób opisany powyżej uważa się za zawarte w prostej formie pisemnej, nie wymagające sporządzenia w formie papierowej i posiadające pełną moc prawną.

1,5. Od chwili przyjęcia uważa się, że Klient zapoznał się z niniejszą ofertą i zgadza się z nią oraz, zgodnie z Kodeksem cywilnym Ukrainy, uważa się, że zawarł stosunki umowne z Wykonawcą zgodnie z niniejszymi Warunkami.

1.6. Obowiązki Wykonawcy ograniczają się do warunków niniejszej oferty, w szczególności do obowiązków Wykonawcy nie należy świadczenie na rzecz Klienta usług udostępnienia Internetu. Klient zapewnia dostęp do Internetu na własny koszt.

1.7. Wykonawca ma prawo zmienić lub uzupełnić niniejsze Warunki w dowolnym momencie, za powiadomieniem Klienta lub bez niego (w zależności od wagi zmian). Aktualna wersja Umowy Oferty jest dokumentem jawnym i publicznie dostępnym i jest zawsze dostępna na stronie internetowej Wykonawcy pod adresem: https://glowit.pl/oferta-umowy.

2. TERMINY I DEFINICJE STOSOWANE W WARUNKACH.

Terminy i definicje użyte w niniejszych Warunkach mają następujące znaczenie:

Strona internetowa to zbiór oprogramowania komputerowego umożliwiający publikację i publiczne przeglądanie danych w Internecie. Dostęp do serwisu możliwy jest poprzez unikalny adres e-mail lub jego oznaczenie literowe. Może zawierać grafikę, tekst, dźwięk, wideo i inne informacje zapisane i możliwe do odczytania przez komputer.

Stworzenie strony internetowej — usługi świadczone przez Wykonawcę w zakresie programowania, obróbki tekstu, grafiki i innych materiałów (dostarczonych przez Zamawiającego i/lub specjalnie stworzonych przez Wykonawcę) na podstawie próbek przedstawionych przez Wykonawcę i/lub Zleceniodawcę z uwzględnieniem zapytania ofertowego i życzeń Klienta. Usługa tworzenia serwisu internetowego nie obejmuje wypełniania serwisu materiałami graficznymi, tekstowymi, fotograficznymi, audio i wideo.

Logo to plik graficzny utworzony przy użyciu oprogramowania Adobe Illustrator, Adobe Photoshop lub Corel Draw, który Klient udostępnia Wykonawcy przed lub w trakcie tworzenia serwisu internetowego lub może zostać stworzony przez Wykonawcę Klientowi na osobne zamówienie lub w ramach kompleksowego zamówienia strony internetowej, produktów poligraficznych itp. 

Konto to zbiór uprawnień użytkownika do systemu wieloużytkownikowego, które powstają po zarejestrowaniu się jako „konto” na serwerze WWW Kontrahenta. Decyduje o tym obecność własnego imienia (login) i hasła.

Domena to obszar hierarchicznej przestrzeni nazw Internetu obsługiwany przez zestaw serwerów nazw domen (DNS). Domena jest identyfikowana poprzez nazwę domeny. Domena do rozwoju serwisu jest udostępniana przez Klienta lub rejestrowana przez Wykonawcę w interesie Klienta (w tym przypadku jest ona w całości przekazywana Klientowi na pierwsze żądanie i opłacona odrębnie przez Klienta). Jeżeli Zleceniodawca nie poda domeny przy zlecaniu wykonania serwisu, Wykonawca rozbuduje serwis w oparciu o domenę technologiczną (tymczasową), którą Klient zawsze może zmienić uzgadniając tę ​​decyzję z Wykonawcą.

Doorway to specjalna strona internetowa stworzona w celu zapewnienia wysokiej pozycji w wyszukiwarkach dla określonych słów kluczowych. Doorway jest tworzony w celu przyjmowania ruchu związanego z wyszukiwaniem i dalszego przekierowywania go na strony osób trzecich w celu osobistego wzbogacenia się.

Rejestracja domeny – wprowadzenie informacji o domenie i jej administratorze do rejestru nazw domen w celu zapewnienia unikalności korzystania z domeny, a także uzyskanie uprawnień do administrowania domeną przez administratora.

E-mail – e-mail.

Strona internetowa (czyli strona internetowa, portal internetowy, portal internetowy, strona internetowa, portal internetowy) to elektroniczna reprezentacja Klienta w sieci Internet, zasób informacyjno-interaktywny, statyczna lub dynamiczna strona internetowa albo zespół statycznych i strony dynamiczne.

Login to unikalny dla serwera zbiór liter i cyfr, który wraz z hasłem stanowi identyfikator Klienta (konta).

Hasło to zbiór liter i cyfr, który w połączeniu z loginem stanowi identyfikator (konta) Klienta.

Spam — masowe wysyłanie wiadomości (listów, wiadomości e-mail na konta, wiadomości SMS itp.) zawierających informacje o charakterze reklamowym, handlowym lub kampanijnym do innych użytkowników Internetu bez ich zgody, z wykorzystaniem własnych lub udostępnionych zasobów informacyjnych (skrzynek pocztowych, adresy e-mail, strony WWW itp.) jako współrzędne kontaktowe podczas wykonywania którejkolwiek z opisanych powyżej czynności, niezależnie od tego, z której części Internetu zostały one podjęte.

Serwer to zespół sprzętowo-programowy Wykonawcy, podzielony na konta hostingowe. Administracją i konserwacją serwera zajmuje się Wykonawca (administracja VPS może być prowadzona przez Wykonawcę wyłącznie w przypadku świadczenia Klientowi usług wsparcia technicznego).

Wirtualny serwer dedykowany lub VPS – usługa świadczenia wsparcia hostingowego, w ramach której Klientowi udostępniany jest serwer wirtualny o określonej charakterystyce na serwerze Kontrahenta. W takim przypadku Zleceniobiorca nie jest zobowiązany do nieodpłatnej administracji i utrzymania serwera.

Hosting – umieszczenie strony internetowej Klienta, plików i poczty elektronicznej na serwerze Kontrahenta (założenie konta hostingowego).

Panel sterowania — oprogramowanie do zdalnej administracji serwerem WWW (serwerem VPS) lub kontem hostingowym.

GB (gigabajt, GB) to wielokrotna jednostka miary ilości informacji, która jest w przybliżeniu równa 1000000000 bajtów.

HDD – ilość informacji (maksymalna) udostępniana Klientowi do indywidualnego użytku na nośniku fizycznym zainstalowanym na serwerze Kontrahenta i używanym łącznie z innymi kontami.

Copywriting, wypełnianie — usługi świadczone przez Wykonawcę, przedstawiciela Wykonawcy lub osobę najemną pracującą dla Wykonawcy i polegające na pisaniu i umieszczaniu tekstów na stronie internetowej Klienta (kopiuj-wklej, przepisz, kopiuj-pisz). Kopiowanie, przepisywanie i kopiowanie mają różne ceny i wyceniane są w drodze negocjacji przed rozpoczęciem świadczenia usług przez Wykonawcę na rzecz Klienta w cenie za 1000 znaków ze spacjami.

Copypaste to schludne, skategoryzowane i sformatowane umieszczenie na stronie materiałów pochodzących ze źródeł udostępnionych przez Klienta (katalogi, strony internetowe, e-maile) Wykonawcy, jego przedstawicielowi lub osobie wynajętej przez Wykonawcę.

Przepisz – unikatowość (przepisanie) tekstu ze źródła podanego przez Klienta (e-maile do Wykonawcy, jego przedstawiciela lub osoby wynajętej przez Wykonawcę, linki do zasobów Internetu, uzupełnienie tematów do rozważenia przez copywritera itp.). ).

Prawa autorskie — napisanie unikalnego tekstu autorskiego (aktualności, wywiad, artykuł, opis produktu itp.).

Wsparcie techniczne — (w zależności od wybranej przez Klienta taryfy) zespół działań organizacyjnych Wykonawcy mających na celu zapewnienie funkcjonowania strony internetowej, w tym jej zawartości, programowania, zmian w wyglądzie stron serwisu, układzie HTML i CSS stron internetowych, edycji i próśb, konsultacje z osobistym menadżerem projektu, komunikacja telefoniczna z copywriterami, działem artystycznym i technicznym. Taryfy są szczegółowo opisane na stronie internetowej Kontrahenta https://glowit.pl/wsparcie-strony-internetowej . Informacje, taryfy, koszty i warunki mogą ulec zmianie bez powiadomienia Klienta.

Megabajt (MB, MB) to jednostka miary ilości informacji, która jest w przybliżeniu równa 1 000 000 bajtów.

Hiperłącze to część dokumentu hipertekstowego, która odsyła do innego elementu (polecenie, tekst, nagłówek, notatka, obraz) w samym dokumencie, do innego obiektu (pliku, katalogu, aplikacji) znajdującego się na dysku lokalnym lub w sieci komputerowej , lub do elementów tego obiektu.

Błąd (wada) to stan programu, w którym generowane są nieprawidłowe wyniki, co prowadzi do nieprawidłowej konwersji informacji wejściowej na informację wyjściową.

Usługa profesjonalna – część usług na etapie Umowy lub usługi świadczone w ramach Umowy jako całość, wykonane przez Wykonawcę doskonale i profesjonalnie, zgodnie z dostarczonymi przez Wykonawcę wzorami, specyfikacjami, ankietą Klienta pismem, indywidualnymi życzeniami i poprawkami Zamawiającego, które Wykonawca wykonał kompetentnie, bezbłędnie i jakościowo, przy pomocy wyjątkowej wiedzy marketingowej, projektowej, technicznej Wykonawcy (i/lub osób go reprezentujących, pracowników i wykonawców), ze względu z dużym doświadczeniem Wykonawcy. Wszystkie etapy umowy lub części etapów umowy lub usługi objęte Umową jako całość uznawane są przez Zleceniodawcę za profesjonalnie wykonane przez Wykonawcę. Takie usługi lub część usług uważa się za profesjonalnie wykonane i temu Klient nie może zaprzeczyć po rozwiązaniu lub rozwiązaniu niniejszej Umowy, jeżeli odbiór usług przez Klienta następuje poprzez dokonanie jednej z następujących czynności: przejście z dotychczasowego części umowy do kolejnej części zgodnie z pierwszym etapem, przejście z bieżącego etapu świadczenia usług do kolejnego etapu w ramach Umowy, zapłata za kolejny etap w ramach Umowy.

3. ZASADY ŚWIADCZENIA USŁUG.

3.1. Klient składa zamówienie na stronie internetowej Wykonawcy, podając aktualne dane i wyrażając zgodę na warunki niniejszej Umowy. Zleceniodawca może złożyć zamówienie także drogą telefoniczną, poprzez Skype lub korespondencję mailową z przedstawicielem Wykonawcy po zapoznaniu się z Warunkami niniejszej oferty znajdującymi się na stronie internetowej Wykonawcy, w formie tekstowej lub w innym formacie i formie przesłanej Zleceniodawcy przez Wykonawcę lub jego przedstawiciel. Jeżeli pomiędzy Zleceniodawcą a Wykonawcą zostanie zawarta pisemna umowa na rozwój serwisu internetowego, wówczas Strony rządzą się wyłącznie umową pisemną.

3.2. Zamówienie składane jest na stronie internetowej Wykonawcy https://glowit.pl przez Klienta poprzez podanie swoich danych uwierzytelniających zgodnie z formularzem zamówienia. Głównymi elementami identyfikującymi Klienta na stronie internetowej Kontrahenta są imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail (dane konta). Zleceniodawca może przekazać te same dane do składania zamówienia przedstawicielowi Kontrahenta w celu dalszej realizacji zamówienia. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca może sporządzić ankietę oraz zadanie techniczne (sporządzone wyłącznie przed rozpoczęciem świadczenia usług w ramach Umowy). Jeżeli ankieta i zadanie techniczne nie zostały sporządzone przed rozpoczęciem, Strony uzgodniły wszystkie warunki techniczne w drodze ustnych ustaleń i podlegają wyłącznie Warunkom niniejszej umowy.

3.2.1. Usługi w ramach Umowy świadczone są etapowo:

3.2.1.1. Pierwszy etap obejmuje:

  • opracowanie zadania technicznego na podstawie ankiety Klienta;
  • opracowanie prototypu strony głównej serwisu, zapoznanie Klienta ze świadczoną usługą;
  • opracowanie prototypu stron wewnętrznych serwisu w oparciu o prototyp strony głównej serwisu, zapoznanie Klienta ze świadczoną usługą;
  • projekt strony głównej serwisu, wykonany na podstawie prototypu strony głównej serwisu, zapoznanie Klienta ze świadczoną usługą;
  • projekt wewnętrznych stron serwisu, wykonany w oparciu o projekt strony głównej i prototypów stron wewnętrznych serwisu, zapoznanie Klienta ze świadczoną usługą.

Zaznajomienie Klienta następuje poprzez udostępnienie mu przez Kontrahenta hiperłącza za pośrednictwem poczty elektronicznej, SMS, Skype lub przy wykorzystaniu innych środków komunikacji z wynikami części świadczonych usług w pierwszym etapie lub usług w pierwszym etapie jako cały. Strony ustalają, że przejście z jednej części etapu do kolejnej części pierwszego etapu uważa się za akceptację usług świadczonych przez Klienta na dotychczasową część pierwszego etapu.

3.2.1.2. Drugi etap — układ HTML i CSS, praca z systemem zarządzania witryną, zaprogramowanie witryny zgodnie z zadaniem technicznym.

3.2.1.3. Trzeci etap — testowanie przez Klienta strony internetowej i korekta wykrytych błędów (wad) przez Wykonawcę. Strony ustalają, że termin testowania serwisu przez Klienta nie może przekroczyć 14 (czternastu) dni kalendarzowych od chwili udostępnienia Klientowi przez Kontrahenta (poprzez udostępnienie hiperłącza za pośrednictwem poczty elektronicznej, wiadomości SMS, Skype itp.). do strony internetowej.

3.2.2. Dostawa usług świadczonych przez Wykonawcę na rzecz Klienta odbywa się etapowo od momentu przekazania Wykonawcy wyników któregokolwiek z etapów, poprzez udostępnienie hiperłącza e-mailem, wiadomością SMS, w Skype lub za pomocą innych środków komunikacji. Komunikacja.

3.2.3. W przypadku, gdy Klient zapłaci za kolejny etap w ramach Umowy i nie będzie żadnych zmian z jego strony w stosunku do obecnego etapu, Strony ustalają, że dotychczasowy etap świadczenia usług programowania stron internetowych został przez Klienta zaakceptowany i nie ma żadnych skargi na jego realizację.

3.2.4. Klient ma prawo wprowadzić poprawki do bieżącego etapu w terminie 5 (pięciu) dni kalendarzowych od momentu udostępnienia mu hiperłącza (e-mailem, SMS-em, Skype lub innym środkiem komunikacji) z wynikami.

3.2.5. Po dokonaniu poprawek, które Klient podał na podstawie pkt. 3.2.4, Klient ma prawo wprowadzić poprawki do stanu obecnego w terminie 2 (dwóch) dni kalendarzowych od momentu udostępnienia mu hiperłącza (przez e-mail). -mail, wiadomość SMS, w Skypie lub przy pomocy innych środków komunikacji) z uwzględnieniem wyników dokonanych wcześniej edycji.

3.2.6. Po dokonaniu poprawek, które Klient podał na podstawie ust. 3.2.5, Klient ma prawo wprowadzić poprawki do stanu aktualnego w terminie 2 (dwóch) dni kalendarzowych od momentu udostępnienia mu hiperłącza (przez e-mail). -mail, wiadomość SMS, w Skypie lub przy pomocy innych środków komunikacji) z uwzględnieniem wyników dokonanych wcześniej edycji. Wszelkie poprawki, które Klient dostarczy do stanu obecnego poza terminami określonymi w pkt. 3.2.4, 3.2.5, 3.2.6 płatne są przez Klienta odrębnie według preferencyjnej stawki godzinowej.

3.2.7. W celu zmniejszenia obciążenia Wykonawcy zapobiegającego świadczeniu usług zbędnych, a także poprawy efektywności świadczenia usług na etapach realizacji Umowy, Strony ustalają, iż adaptacyjna wersja serwisu (poprawne wyświetlanie strona internetowa na smartfonach, tabletach itp.), jeżeli takie prace przewiduje zadanie techniczne, opracowane po wykonaniu i odbiorze przez Klienta wszystkich usług trzeciego etapu.

3.3. W przypadku świadczenia usług przez Wykonawcę wszelkie działania Zamawiającego mające na celu uzyskanie nieuprawnionego dostępu do zasobów serwera Wykonawcy, konta osobistego i innych danych innych Klientów, a także wszelkich innych danych niedostarczonych Zleceniodawcy i dostępnych przez Internet z serwera są zabronione Executor

3.4. Zleceniobiorca wprowadza następujące ograniczenia w zakresie informacji („treści”) umieszczanych przez Klienta w serwisie stworzonym przez niego z wykorzystaniem systemu zarządzania https://glowit.pl :

3.4.1. Korzystanie z usług Wykonawcy musi być dokonywane przez Klienta wyłącznie w celach zgodnych z prawem i w sposób zgodny z prawem, z uwzględnieniem ustawodawstwa Ukrainy i norm prawa międzynarodowego.

3.4.2. Klient ponosi bezpośrednią odpowiedzialność za zawartość stron internetowych, plików znajdujących się na koncie Klienta oraz kont znajdujących się na koncie Klienta.

Zleceniobiorca nie dokonuje wstępnej kontroli treści informacji zamieszczanych i/lub rozpowszechnianych przez Klienta, jednakże w przypadku, gdy zamieszczanie i rozpowszechnianie takich informacji jest sprzeczne z prawem oraz w przypadku rażącego naruszenia przez Klienta norm obowiązujących przepisów, Zleceniobiorca ma prawo zablokować lub usunąć odpowiednie zasoby bez ostrzeżenia ich właściciela.

3.4.3. Zabrania się zamieszczania i rozpowszechniania materiałów zdjęciowych i wideo o charakterze pornograficznym, wulgarnym, brutalnym, a także wszelkich materiałów naruszających prawa autorskie lub przepisy, w szczególności nawołujących do przemocy, obalenia obecnego rządu, dyskryminacji ze względu na płeć , rasa, religia, narodowość itp.

3.4.4. Publikowanie i rozpowszechnianie jakichkolwiek informacji lub oprogramowania, które można wykorzystać do włamania się do systemów komputerowych lub które zawiera wirusy komputerowe lub inne równoważne im komponenty, jest zabronione.

3.4.5. Publikowanie tzw. „doorways” i innych form spamu związanego z wyszukiwaniem jest zabronione.

3.4.6. Zabronione jest nakłanianie odwiedzających witrynę do kliknięcia linków reklamowych, wywoływanie wyświetleń/kliknięć w nie w jakikolwiek inny sposób.

3.4.7. Zabrania się umieszczania w serwisie banerów reklamowych zawierających treści pornograficzne. Zabronione jest także zamieszczanie kodu JavaScript otwierającego nowe okno (popUp, popUnder) z treściami pornograficznymi.

3.5. Wykonawca dołoży wszelkich starań, aby zapobiec lub powstrzymać próby nieuprawnionego dostępu do zasobów Wykonawcy i Zleceniodawcy, awarie i awarie sprzętu Wykonawcy, przedostanie się szkodliwych podzespołów itp. Ze względu na specyfikę sprzętu i oprogramowania Wykonawca nie jest w stanie zagwarantować trwałej, stuprocentowo bezbłędnej pracy całego systemu. W przypadku wystąpienia sytuacji awaryjnej lub awaryjnej Wykonawca uczyni wszystko, co w jego mocy, aby jak najszybciej unormować sytuację.

3.6. Wykonawca może zawiesić świadczenie usług na czas niezbędny do przeprowadzenia prac planowych i zapobiegawczych bez uprzedniego powiadomienia Zleceniodawcy. Zazwyczaj zaplanowane prace prowadzone są w godzinach 24:00–06:00.

3.7. Klient ma prawo złożyć wniosek o rejestrację strony do specjalnie uprawnionego państwowego organu ds. własności intelektualnej, wskazując siebie jako właściciela, a Wykonawcę jako autora. Zleceniobiorca zobowiązuje się do przeniesienia wszelkich praw majątkowych do strony internetowej na Klienta. Autorskie prawa osobiste niemajątkowe do rozwiązania programowego (elementy projektu wizualnego i kodu oprogramowania) pozostają przy Wykonawcy. Kod oprogramowania stron internetowych, będący przedmiotem osobistych, niemajątkowych praw Wykonawcy, nie może być przekazywany, sprzedawany ani w żaden inny sposób udostępniany osobom trzecim bez uprzedniej pisemnej zgody Wykonawcy.

3.8. Wykonawcy przysługują autorskie prawa osobiste niemajątkowe do rozwiązań programowych, które zostały wdrożone przez Wykonawcę dla Klienta w trakcie wykonywania niniejszej Umowy. Strona internetowa stworzona przez Wykonawcę jest hostowana tylko na jednej domenie w celu zabezpieczenia jej przed kopiowaniem. W przypadku zmiany domeny Klient zobowiązany jest powiadomić o tym fakcie Wykonawcę w formie pisemnej. Zleceniodawcy nie przysługuje prawo nieodpłatnego kopiowania stworzonej przez Wykonawcę strony internetowej, w takim przypadku Zleceniodawca może zwrócić się do Wykonawcy z prośbą o zakup licencji, której koszt wynosi 20% budżetu projektu i jest powiązany z domeną poprzez Wykonawca. W przypadku ponownego zakupu przez Klienta gotowej strony internetowej w sklepie Wykonawcy, jej koszt dla Klienta wyniesie 50% ceny wskazanej w momencie sprzedaży. Jeżeli Klient zakupi gotową stronę internetową ze sklepu Kontrahenta na rzecz osób trzecich, jej koszt dla Klienta wyniesie 70% ceny wskazanej w momencie sprzedaży.

3.8.1. Klientowi przysługuje prawo do sprzedaży stworzonej przez Wykonawcę strony internetowej nie więcej niż jednokrotnie. W takim przypadku Klient ma obowiązek poinformować kupującego (nowego właściciela), że warunki niniejszej Umowy mają zastosowanie do jego witryny, a kupujący (nowy właściciel) wraz z zakupem przejmuje odpowiedzialność za ich realizację w miejsce pierwotnego Klienta .

3.9. Zleceniobiorca ma prawo do umieszczenia na każdej stronie internetowej Klienta informacji o następującej treści, a mianowicie: Kod HTML <a href=" https://glowit.pl " target="_blank"> Tworzenie stron </a >, który zawiera adres internetowy - strony Wykonawcy. Klient nie ma prawa usuwać, zamykać, łączyć z tłem strony internetowej informacji o Wykonawcy, a mianowicie: kodu HTML <a href=" https://glowit.pl " target="_blank"> Tworzenie stron < /a>. Na usunięcie tych informacji można wyrazić zgodę wyłącznie za pisemną zgodą Wykonawcy po opłaceniu przez Zamawiającego 20% kosztów projektu.

3.10. W ramach świadczenia usługi tworzenia stron internetowych Zleceniobiorca zapewnia nieodpłatną obsługę hostingową. Określone prace są wykonywane tylko do momentu przetestowania strony internetowej i w przypadku, gdy projekt zajmuje nie więcej niż 500 MB. Od momentu przetestowania strony internetowej (projektu) Klient zobowiązany jest zamówić u Wykonawcy minimalny niezbędny hosting dla strony internetowej pod adresem  https://glowit.pl/hosting . Dostęp do hostingu zostanie udostępniony Klientowi przez Wykonawcę dopiero po dokonaniu pełnej zapłaty i akceptacji usług wynikających z Umowy. Klient ma prawo nie wykupić od Wykonawcy usług wsparcia hostingowego, jeżeli łączny okres testowania i poprawiania zmian (błędów) przez Wykonawcę nie przekroczy 10 dni.

3.11. Wszelkie usługi dodatkowe nie przewidziane w niniejszej Umowie płatne są odrębnie według następującej stawki: 1 (jedna) godzina świadczenia usług Wykonawcy wynosi 20 (dwadzieścia) dolarów amerykańskich. Jeżeli Zleceniobiorca poświęcił na usługi dodatkowe mniej niż pełną godzinę, wówczas Strony ustaliły, że płatność dokonywana jest przez Zleceniodawcę jak za pełną godzinę pracy. Usługi dodatkowe są naliczane godzinowo i płatne osobno. Dodatkowe usługi obejmują konsultacje, negocjacje, wyjaśnienia, rozmowy telefoniczne, komunikację Skype, wideokonferencje, czas poświęcony na korespondencję w komunikatorach, czaty internetowe oraz bezpośrednie spotkania z Klientem.

3.12. Wypełnianie serwisu dokonywane jest przez Wykonawcę wyłącznie treściami testowymi w celu sprawdzenia funkcjonalności serwisu. Ilość treści, jaką wypełniona jest strona internetowa Klienta, ustalana jest wyłącznie według uznania Wykonawcy. Klient może za odrębną opłatą zamówić u Wykonawcy dodatkowe usługi polegające na wypełnieniu serwisu treścią.

3.13. Strony ustaliły, że usługi świadczone są w systemie godzinowym. W przypadku, gdy Wykonawca poświęcił na rozwój serwisu więcej niż 150 (sto pięćdziesiąt) godzin, co jest rejestrowane przez wewnętrzne programy rozliczania czasu, a także może udostępniać „logi” spędzonego czasu, wówczas wszystkie usługi dodatkowe zgodnie z Umową, przekraczające 150 (sto pięćdziesiąt) godzin, uważa się za wykonane według preferencyjnej stawki, której koszt Strony ustalają odrębnie.

3.14. Wszystkie usługi godzinowe są szacowane przez Wykonawcę w przybliżeniu (szacunkowo), jednak w rzeczywistości na rozwój serwisu można przeznaczyć więcej czasu niż przewidziano w punkcie 3.13 umowy. W takim przypadku Klient zostaje poinformowany, że koszt świadczenia usług wynikających z Umowy może wzrosnąć. Przed rozpoczęciem świadczenia takich usług Zleceniobiorca ma obowiązek powiadomić Klienta za pomocą poczty elektronicznej, SMS-ów, Skype'a lub innych środków komunikacji.

3.15 W przypadku odmowy zapłaty przez Zleceniodawcę za usługi przekraczające terminy określone w punkcie 3.13 Umowy, Wykonawca przekaże Zleceniodawcy wszystkie rezultaty świadczonych usług, które zostały wykonane w terminie 150 (sto pięćdziesiąt) godziny. Umowę uważa się za wykonaną w całości.

3.16. Wszelka korespondencja organizacyjna i dialogi (ustne, telefoniczne, na czatach, korespondencja e-mailowa) w ramach realizacji niniejszej Umowy pomiędzy Wykonawcą a Klientem prowadzone są wyłącznie w języku rosyjskim lub ukraińskim. Jeżeli informacje przekazane przez Klienta nie są w języku rosyjskim lub ukraińskim, w takim przypadku Wykonawca ma prawo zażądać od Klienta tłumaczenia na jeden z języków określonych w niniejszym punkcie Umowy.

4. PRAWA I OBOWIĄZKI STRON.

4.1. Wykonawca ma obowiązek:

4.1.1. W przypadku zakupu strony internetowej w sklepie należy zapewnić Klientowi dostęp do strony internetowej i systemu zarządzania stroną internetową pod adresami służbowymi w Internecie nie później niż w ciągu 1 (jednego) dnia roboczego od dnia zapłaty za usługi. Adres strony internetowej oraz dostęp do systemu zarządzania Wykonawca musi przesłać Zleceniodawcy na adres e-mail podany we wniosku zamieszczonym na stronie internetowej Wykonawcy. W przypadku wykonania serwisu na indywidualne zamówienie, dostęp do serwisu Klienta zostanie udzielony przez Wykonawcę dopiero po opłaceniu wszystkich etapów, gotowości na terminalach i pisemnym potwierdzeniu akceptacji przez Klienta usług świadczonych w ramach niniejszej Umowy.

4.1.2. Wykonawca zastrzega sobie prawo do zmiany warunków udostępniania serwisu internetowego Klientowi po uprzednim powiadomieniu Klienta na adres e-mail podany w zamówieniu zakupu serwisu internetowego.

4.1.3. Świadczyć usługi zgodnie z warunkami niniejszej umowy i jej załączników.

4.1.4. Udzielanie konsultacji w kwestiach powstałych po stronie Klienta w sposobie wykonania niniejszej Umowy.

4.1.5. W przypadku zamówienia hostingu i wsparcia, umieszczenie strony internetowej w Internecie pod adresem domeny zarejestrowanej przez Klienta lub na prośbę Klienta, pod warunkiem dokonania ostatniej płatności za określone usługi w terminie pięciu dni roboczych od dnia otrzymania stosownego powiadomienia od Klienta.

4.2. Wykonawca ma prawo:

4.2.1. Wstrzymuje świadczenie usług w celu przeprowadzenia niezbędnych planowych prac zapobiegawczych i naprawczych na posiadanych zasobach technicznych, a także prac nieplanowych w sytuacjach awaryjnych. Ogłoszenie o realizacji ww. prac Wykonawca zamieszcza na swojej stronie internetowej (blogu) ze wskazaniem możliwego czasu trwania tych prac (z wyjątkiem sytuacji awaryjnych, gdy informacja o zawieszeniu świadczenia usług publikowana jest przez Zamawiającego). Wykonawcy, jeśli to możliwe).

4.2.2. Przerwania świadczenia usług, jeżeli jest to związane z nielegalnymi działaniami i (lub) bezczynnością Klienta, osób trzecich, jeżeli ma to bezpośredni wpływ na jakość świadczenia usług objętych niniejszą Umową, w tym w sytuacji awaryjnej. Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności wobec Zleceniodawcy i nie zrekompensuje mu strat poniesionych lub jakie może ponieść Zleceniodawca w związku z opóźnieniami, przerwami w pracy oraz niemożnością pełnego wykorzystania zasobów i wyników usług świadczonych przez Zleceniodawcę. Wykonawcy z przyczyn wymienionych powyżej.

4.2.3. Dokonuj zmian i uzupełnień do niniejszej umowy i taryf, publikując te zmiany i uzupełnienia na stronie internetowej Wykonawcy.

4.2.4. Świadczymy usługi hostingu stron internetowych i wsparcia technicznego. Usługi wsparcia technicznego strony ustalają odrębnie poprzez zawarcie umowy o utrzymanie serwisu internetowego, w którym to przypadku umowa ofertowa nie ma zastosowania do umowy o utrzymanie serwisu.

4.2.5. Udzielania Klientowi informacji w celu realizacji umowy, poprzez wysyłanie wiadomości SMS, e-mail, innych form wiadomości, komunikatorów internetowych, w tym aplikacji Viber; na numer telefonu komórkowego, adres e-mail i inne kontakty wskazane przez Klienta podczas rejestracji na koncie osobistym Wykonawcy lub w trakcie świadczenia usług. Informacje te mogą obejmować: powiadomienie o dodatnim lub ujemnym saldzie w ramach Umowy; powiadomienia etapowe, zgodnie z ust. 3 niniejszej umowy, inne ważne ogłoszenia.

4.2.6. Samodzielnie wybieramy technologie i sposoby świadczenia usług, które zostaną wykorzystane do realizacji postawionych przez Klienta zadań.

4.2.7. Zleceniobiorca ma prawo odmówić Zleceniodawcy dokonania zmian w części usług, które Zleceniobiorca wykonał nieodpłatnie (premia).

4.3. Klient zobowiązany jest do:

4.3.1. Terminowe przelewanie środków jako płatność w ramach niniejszej Umowy na rachunek bieżący Wykonawcy lub w inny sposób określony przez Wykonawcę na jego stronie internetowej pod adresem https://glowit.pl/payform lub podany przez przedstawiciela Wykonawcy.

4.3.2. Konieczne jest przestrzeganie warunków niniejszej umowy oraz monitorowanie zmian i uzupełnień do niej i jej załączników, które są publikowane na stronie internetowej Wykonawcy ( https://glowit.pl ).

4.3.3. Przestrzegać praw autorskich do oprogramowania dostarczonego przez Wykonawcę i/lub osoby trzecie, w tym oprogramowania do zarządzania witryną https://glowit.pl oraz dokumentacji dotyczącej pracy z systemem.

4.3.4. Zapłać za usługi świadczone na mocy niniejszej Umowy terminowo i w określonej kwocie.

4.3.5. Nie rozpowszechniaj ani nie przekazuj kodu źródłowego strony osobom trzecim.

4.3.6. Niewykorzystywania kodu źródłowego serwisu do jakichkolwiek działań mających na celu tworzenie podobnych stron internetowych przez Klienta lub osoby trzecie i (lub) narusza prawa przysługujące Wykonawcy jako autorowi kodu źródłowego serwisu internetowego .

4.3.7. Nie zmieniaj ani nie usuwaj linków do strony Wykonawcy na zakupionej stronie.

4.3.8. W ciągu dziesięciu dni roboczych od powiadomienia Wykonawcy o zakończeniu drugiego etapu realizacji zamówienia przetestuj stronę internetową i przekaż ekskluzywną listę usterek (błędów) wykrytych podczas testów. Po usunięciu przez Wykonawcę usterek (błędów) stwierdzonych podczas badań, jeżeli zajdzie taka potrzeba, w ciągu 2 dni, należy sprawdzić i dostarczyć nowy wykaz.

4.3.9. Klient może zgłaszać uwagi do korekty nie więcej niż trzy razy z rzędu do każdego z etapów rozwoju strony internetowej przewidzianych w niniejszej Umowie.

4.3.10. Zmiany i uzupełnienia, które nie są sprzeczne z koncepcją projektu, zapytaniem klienta i specyfikacją techniczną, wchodzą w zakres pojęcia „rewizji”.

4.3.11. Takimi zmianami podczas finalizacji projektu mogą być: zmiana kroju pisma i rozmiaru czcionki, zmiana poszczególnych drobnych elementów projektu (nie więcej niż 2-3). W przypadku innych zmian i uzupełnień układów, warunki ich realizacji oceniane są przez Wykonawcę i opłacane przez Zleceniodawcę oddzielnie od warunków niniejszej umowy.

4.3.12. Zmiany i uzupełnienia dostarczone przez Klienta muszą mieć jednoznaczną interpretację i mieć charakter kompleksowy.

4.3.13. Zmiany i uzupełnienia należy zgłaszać w formie pisemnej lub elektronicznej od Zleceniodawcy lub jego przedstawiciela na adres e-mail Wykonawcy m@glowit.pl .

4.3.14. Zlecaj Wykonawcy tylko takie poprawki do etapów, które nie są sprzeczne z warunkami umowy, zadaniem technicznym.

4.3.15. Za moment zakończenia drugiego etapu, pkt. 3.2.1.2 umowy, Wykonawca przekaże Klientowi hiperłącze do strony internetowej Klienta za pośrednictwem wiadomości e-mail, SMS, Skype lub w inny sposób. Klient sprawdza dostępność strony internetowej, która została zrealizowana przez Wykonawcę w trakcie drugiego etapu realizacji zamówienia i w ciągu jednego dnia od momentu udostępnienia Klientowi hiperłącza zobowiązany jest do zapłaty za trzeci etap realizacji zamówienia kontrakt. Czas opóźnienia przez Klienta płatności trzeciego etapu Umowy jest potrącany z okresów gwarancyjnych przewidzianych w paragrafach 9.11 i 9.12 Umowy. Klientowi nie przysługuje prawo dokonywania zmian w drugim etapie Umowy.

4.3.16. Testowanie przez Klienta trzeciego etapu Umowy nie może przekroczyć czternastu dni kalendarzowych od chwili udostępnienia przez Wykonawcę hiperłącza do strony internetowej Klienta, zgodnie z pkt. 4.3.15 umowy. Czas na testowanie serwisu nie może zostać przedłużony bez ważnych przyczyn takich jak: urlop, choroba, podróż służbowa, brak czasu itp. Dobre powody pominięcia czasu testowania strony internetowej podano wyłącznie w punkcie 7 niniejszej umowy.

4.3.17. Klient ma możliwość komunikacji z osobistym menadżerem projektu zleconego projektu za pomocą: e-maila, telefonu, wiadomości SMS, Skype lub bezpośrednio w studiu projektowania stron internetowych (spotkania z osobistym menadżerem w studiu projektowania stron internetowych trwające dłużej niż jeden godzina tygodniowo, płatna osobno). Jeżeli Klient pragnie osobiście spotkać się ze swoim kierownikiem projektu, informuje kierownika o takim spotkaniu z wyprzedzeniem (co najmniej 24 godziny wcześniej).

4.3.18. Zleceniodawca akceptując niniejszą umowę zostaje poinformowany, że wskazane jest przeglądanie prototypów stron internetowych i układów projektów przesłanych przez Wykonawcę wyłącznie na komputerze osobistym lub laptopie, w celu uniknięcia ich wizualnej deformacji mogącej wystąpić na urządzeniach mobilnych (tablet, smartfon , telefon, palmtop).

4.3.19. Klient zostaje poinformowany, że dla prawidłowego funkcjonowania serwisu konieczna jest aktualizacja i utrzymywanie aktualnej wersji rdzenia serwisu.

4.3.20. Wykonawca nie zapisuje starej lokalizacji Klienta przy wymianie na nową. Zapisanie starej witryny Klienta musi zostać wykonane samodzielnie przez Klienta. Jeżeli zaistnieje konieczność zachowania starego terenu Klienta, Wykonawca może tego dokonać we własnym zakresie za odrębną opłatą i porozumieniem Stron.

5. CENA ZAMÓWIENIA I PROCEDURA OBLICZENIA.

5.1.1. Koszt usług Wykonawcy w ramach niniejszej Umowy ustalany jest zgodnie z aktualnym planem taryfowym cen opublikowanym na stronie internetowej https://glowit.pl , pod następującymi linkami: https://glowit.pl/wsparcie-strony-internetowej, https://glowit.pl/ua/hosting , https://glowit.pl/shop . Kontrahent ma prawo do zmiany kosztów planów taryfowych, a także cen zgodnie z powyższymi linkami, bez wcześniejszego uzgodnienia z Klientem.

5.1.2. Cena programowania strony internetowej uzależniona jest od rodzaju zamawianych usług. W przypadku wykonania strony internetowej, projektu, układu, programowania – cena ustalana jest pomiędzy Stronami w drodze porozumienia. W przypadku pracy godzinowej cena usług ustalana jest za jedną godzinę świadczenia usług przez Wykonawcę i ustalana jest w drodze negocjacji. Strony ustalają, że świadczenie usług ma charakter godzinowy i zaokrągla się w górę do jednej pełnej godziny (60 minut).

5.1.3. W sklepie pod adresem: https://glowit.pl/shop podane są ceny za gotową stronę internetową bez dokonywania w niej zmian, w przypadku chęci Klienta zmiany projektu, skryptu strony internetowej z pełnym zachowanie jego struktury – cena będzie zmieniana w zależności od ilości świadczonych usług w celu osiągnięcia pożądanego przez Klienta rezultatu.

5.1.4. Gotowa strona internetowa sprzedawana jest Klientowi w takiej formie, w jakiej znajduje się w sklepie Wykonawcy, tj. „tak jak jest”. Klient przed zakupem gotowej strony internetowej ma obowiązek zapoznać się z wersją demonstracyjną interesującej go strony internetowej i przetestować ją w terminie wyznaczonym przez Wykonawcę.

5.1.5. Klient ma prawo udostępnić wykaz zmian w zakupionej witrynie w ciągu czternastu dni kalendarzowych od momentu zakupu gotowej witryny.

5.1.6. Kontrahent jest zainteresowany wprowadzeniem poprawek w gotowej stronie internetowej i zastrzega sobie prawo do wprowadzenia poprawek dostarczonych przez Klienta do jego głównej wersji gotowej strony internetowej (ulepszenie jego gotowej strony internetowej w sklepie) oraz powielenia wdrożenia tych poprawek w kopii gotowej strony internetowej Klienta lub rozsądnie mu tego odmówić

5.1.7. Strony ustalają, że od chwili dokonania płatności i uzyskania przez Klienta dostępu do zakupionej strony internetowej, Stronom nie przysługują żadne roszczenia z tytułu zakupu – sprzedaży strony internetowej pomiędzy sobą, za wyjątkiem punktu 5.1.5 niniejszej Umowy, do chwili takich zmian przez Wykonawcę.

5.2. Wykonawca ma prawo w każdej chwili jednostronnie zmienić stawki za hosting i wsparcie techniczne serwisu.

5.2.1. Kontrahent ma prawo w każdej chwili jednostronnie zmienić taryfy na inne usługi świadczone przez partnerów lub za pośrednictwem usług płatnych. Na przykład: mailingi i mailingi Viber, SMS-y i usługi call center.

5.3. W przypadku wzrostu oficjalnego lub handlowego kursu wymiany dolara amerykańskiego w stosunku do hrywny o więcej niż 20% w stosunku do kursu wymiany dolara amerykańskiego ustalonego przez Narodowy Bank Ukrainy w dniu zawarcia niniejszej Umowy, jak a także instalacji nowego sprzętu, Wykonawca ma prawo jednostronnie dokonać zmian w kosztach usług i kosztach planów taryfowych.

5.3.1. Prowizje banków, pośredników i systemów płatności nie są wliczone w koszt stworzenia strony internetowej.

5.3.2. Płatność dokonywana przez Klienta za pośrednictwem linku https://glowit.pl/payform za pośrednictwem takich systemów płatności jak LiqPay, Portmone, Fondy – odbywa się na potrzeby usług informacyjnych Kontrahenta

5.4. Hosting i wsparcie techniczne:

5.4.1. Przed rozpoczęciem świadczenia usług hostingu i wsparcia technicznego Klient wpłaca zaliczkę w wysokości 100% ceny świadczenia określonych usług za jeden miesiąc kalendarzowy lub inny okres stanowiący wielokrotność jednego miesiąca, zgodnie z wybranym planem taryfowym.

5.4.2. Dostęp do hostingu (login i hasło) przyznawany jest Klientowi na ustną lub pisemną prośbę, niezwłocznie po dokonaniu płatności. Jeżeli Klient uważa, że ​​dostęp lub świadczona usługa o parametrach technicznych określonych w odpowiednim planie taryfowym nie zostały mu zapewnione, albo nie zostały zapewnione w całości, albo nie odpowiadają warunkom wybranego planu taryfowego, Klient zobowiązany jest do złożenia pisemnego wniosku drogą elektroniczną w terminie dziesięciu dni przez Wykonawcę o udostępnienie ich zgodnie z pkt. 5.4.5 umowy, w przeciwnym razie uważa się, że dostęp i specyfikacje techniczne zostały przekazane ustnie lub poprzez przesłanie wiadomości e-mail i odpowiadają planu taryfowego.

5.4.3. Wykonawca w ciągu pięciu dni roboczych od dnia otrzymania reklamacji usunie je lub w innym terminie uzgodnionym przez Strony.

5.4.4. W przypadku zaprzestania świadczenia usług wynikających z niniejszej Umowy na żądanie Klienta, środki otrzymane przez Wykonawcę za świadczone usługi nie podlegają zwrotowi Klientowi.

5.4.5. Wymiana korespondencji, a mianowicie wymiana umów i roszczeń, odbywa się poprzez przesłanie za pośrednictwem oddziału Ukrposhta listem poleconym z zawiadomieniem o doręczeniu i opisem załącznika lub za pośrednictwem spółki LLC „Nova Poshta” z opisem załącznika, korzystając z usługi „dostawa kurierska”. Usługi LLC „Nova Poshta” są opłacane przez klienta.

5.4.6. Przesyłanie korespondencji drogą elektroniczną jest równoznaczne z pkt. 5.4.5. Odbiór tej korespondencji przez Wykonawcę odbywa się wyłącznie z oficjalnie podanego przez Klienta adresu e-mail.

5.5. Strona internetowa Klienta może być hostowana przez Wykonawcę na serwerze hostingowym Klienta, z zastrzeżeniem następujących warunków:

5.5.1. W przypadku, gdy Klient posiada już zarejestrowaną platformę hostingową hostowaną przez inną firmę hostingową, jest on zobowiązany do terminowego poinformowania o tym Kontrahenta i udzielenia wyczerpujących informacji na temat planu taryfowego, konfiguracji platformy hostingowej, dostępu do kontroli panel, dostęp do FTP i MySQL.

5.5.2. System zarządzania treścią CMS Drupal jest opracowany w języku programowania PHP i przedstawia następujące wymagania techniczne dotyczące konfiguracji serwera (strony hostingowej klienta):

Oddział Apache 2.x

Wersje PHP od 8.0 >=

Wersje MariaDB od >= 10.1 lub wersje MySQL od >= 5.7.
 
Lista bibliotek PHP: Composer, ssh, git, gd, mysql, pcre, posix, session, Sockets, zlib, date, dom, filter, hash, json, pdo, SimpleXML, SPL, tokenizer, xml.
 
Zainstalowana jest najnowsza wersja Composera.
PHP nie powinien działać w trybie awaryjnym, a zmienne globalne są wyłączone.

Apache musi zezwalać na .htaccess (dyrektywaAllowOverride All) i być skonfigurowany za pomocą dyrektywy „UseCanonicalName Off”.

Pełny dostęp SSH.

Ustawienie DB max_allowed_package powinno być większe niż 256Mb.
 
Pamięć RAM (RAM) jest przydzielana fizycznie dla jednej witryny na serwerze witryny hostingowej, nie powinna być mniejsza niż 512 Mb, dla najlepszej wydajności witryny zaleca się 1 Gb.
Platforma hostingowa, na której znajduje się lub będzie w przyszłości znajdować się strona internetowa Klienta, ma obowiązek zapewnić codzienne tworzenie kopii zapasowych strony internetowej i przechowywać je przez miesiąc od momentu utworzenia.

5.5.3. Przeniesienie strony internetowej na platformę hostingową Klienta opłacane jest przez Klienta niezależnie od warunków niniejszej umowy. Po przekazaniu przez Klienta informacji zgodnie z pkt. 5.5.1 niniejszej umowy oraz uzgodnieniu wszystkich istotnych warunków przeniesienia strony internetowej, Wykonawca umieszcza wersję testową serwisu/systemu na platformie hostingowej Klienta i testuje hosting pod kątem zgodności z wymaganiami technicznymi (klauzula 5.5.2 niniejszej umowy).

5.5.4. Przeniesienie strony internetowej na platformę hostingową Klienta opłacane jest przez Klienta niezależnie od warunków niniejszej umowy. Po przekazaniu przez Klienta informacji zgodnie z pkt. 5.5.1 niniejszej umowy oraz uzgodnieniu wszystkich istotnych warunków przeniesienia strony internetowej, Wykonawca umieszcza wersję testową serwisu/systemu na platformie hostingowej Klienta oraz testuje hosting pod kątem zgodności z wymaganiami technicznymi (klauzula 5.5.2 niniejszej umowy).

5.5.5. Jeżeli plan taryfowy Klienta oraz witryna hostingowa spełniają wymagania techniczne (klauzula 5.5.2 niniejszej umowy), usługi hostingu stron internetowych na serwerze hostingowym Klienta świadczone są przez Wykonawcę za odrębną opłatą.

5.5.6. W przypadku niezgodności planu taryfowego z wymaganiami technicznymi, w terminie 5 (pięciu) dni roboczych od przekazania danych przez Klienta, zgodnie z pkt. 5.5.1 niniejszej umowy, Zleceniobiorca powiadomi Klienta o zaistniałych problemach . Klient zobowiązuje się albo do zmiany planu taryfowego na spełniający wymagania techniczne (pełna zgodność ze wszystkimi wymaganiami technicznymi zostanie stwierdzona dopiero po ponownym badaniu pod kątem faktu zmiany planu taryfowego), albo do zmiany platformy hostingowej na rekomendowany hosting.

5.5.7. W przypadku odmowy przez Klienta zmiany planu taryfowego lub platformy hostingowej, usługi świadczone przez specjalistów Kontrahenta w zakresie interakcji ze wsparciem technicznym firmy hostingowej Klienta, usługi dostosowania serwisu/systemu do platformy hostingowej Klienta będą zostanie zapłacona przez Klienta niezależnie od warunków niniejszej umowy. Techniczna wykonalność i koszt tych usług są ustalane przez Wykonawcę na podstawie wyników testów serwisu hostingowego Klienta.

5.5.8. Jeżeli Klient posiada własny serwer fizyczny (lub wirtualny serwer dedykowany np. https://glowit.pl/hosting , na którym planowana jest witryna internetowa, Klient zobowiązuje się samodzielnie i na własny koszt zapewnić konfiguracja serwera, odpowiednie wymagania techniczne (pkt 5.5.2 niniejszej umowy). W przypadku przyłączenia przez Wykonawcę ekspertów w celu świadczenia tych usług, możliwość i koszt ich realizacji oceniany jest przez Wykonawcę i opłacany przez Zamawiającego Klienta oddzielnie od warunków niniejszej umowy.

6. ODPOWIEDZIALNOŚĆ STRON.

6.1. Odpowiedzialność stron za zobowiązania wynikające z niniejszej umowy reguluje ustawodawstwo Ukrainy i niniejsza umowa.

6.2. W przypadku niewykonania przez Klienta obowiązków zapłaty za świadczone usługi, Zleceniobiorca ma prawo wstrzymać świadczenie usług zrealizowanych i nieodpłatnych na rzecz Klienta i nie dostarczać nowych. Zleceniobiorca ma także prawo wstrzymać świadczenie usług wsparcia technicznego serwisu w przypadku wystąpienia ujemnej wartości salda Klienta na serwerze Zleceniobiorcy. Po uzupełnieniu salda przez Klienta, świadczenie usług wsparcia hostingowego oraz wsparcia technicznego serwisu internetowego zostanie wznowione przez Wykonawcę, od chwili potwierdzenia przez Klienta swoich działań.

6.3. Klient ponosi odpowiedzialność za wszelkie swoje działania i (lub) zaniechania, zarówno zamierzone, jak i niezamierzone, a także za wszelkie działania i (lub) zaniechania osób korzystających z jego danych uwierzytelniających, związane z umieszczaniem i (lub) rozpowszechnianiem informacji w Internecie , uzyskania za pomocą zasobów Wykonawcy dostępu do zasobów osób trzecich, które spowodowały i (lub) mogą spowodować naruszenie prawa, a także za wszelkie szkody spowodowane powyższymi działaniami i (lub) zaniechaniem Wykonawcy stron trzecich i zasad moralnych społeczeństwa. Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za takie działania i (lub) bierność Zleceniodawcy lub osób korzystających z jego danych uwierzytelniających, jak również konsekwencje takich działań i (lub) zaniechania.

6.4. Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Klienta i (lub) osoby trzecie w wyniku ujawnienia, utraty przez Klienta lub kradzieży danych uwierzytelniających Klienta.

6.5. Klient ponosi odpowiedzialność za wszelkie nielegalne działania i (lub) bierność Klienta i/lub osób korzystających z jego danych uwierzytelniających, które spowodowały jakąkolwiek szkodę dla Wykonawcy, w tym utratę reputacji biznesowej, i rekompensuje Wykonawcy odszkodowanie.

6.6. Wykonawca nie zrekompensuje Zamawiającemu strat (w tym utraconych zysków) poniesionych przez niego w okresie korzystania lub niekorzystania z zasobów i wyników usług świadczonych przez Wykonawcę.

6.7. Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe działanie sieci Internet, jej części lub jakość łączy komunikacyjnych nie związanych z zasobami własnymi Zleceniobiorcy i za ich dostępność dla Zleceniodawcy, a także nie odpowiada za zmiany właściwości , funkcji i jakości usług świadczonych Klientowi, jeżeli zmiany te mają związek z funkcjonowaniem sieci Internet, zarówno w zasobach własnych Kontrahenta, jak i poza jego granicami.

6.8. Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności finansowej wobec Zleceniodawcy i nie zwraca mu środków zapłaconych na podstawie niniejszej Umowy, w przypadku gdy usługi nie zostały wykonane z winy Zleceniodawcy, w szczególności z powodu naruszenia niniejszego Regulaminu.

6.9. Zleceniodawca sam ponosi pełną odpowiedzialność za ewentualne naruszenia praw autorskich, znaków towarowych i innych praw Ukrainy, związane z umieszczeniem danych Zleceniodawcy w Internecie w zasobach informacyjnych i technicznych Kontrahenta.

6.10. Klient zobowiązuje się chronić Wykonawcę przed wszelką odpowiedzialnością - prawną, administracyjną, moralną i wszelkimi możliwymi procesami sądowymi, karami, szkodami, kosztami, spowodowanymi działaniami Klienta i/lub działaniami osób odwiedzających stronę internetową, a także Pliki Klienta podczas korzystania z usług Kontrahenta. Zasada ta, bez żadnych ograniczeń i wyjątków, dotyczy zarówno Klienta (lub osób działających w imieniu Klienta), jak i osób, których konta, domeny, strony lub inne komponenty znajdują się w ramach konta Klienta.

7. SIŁA WYŻSZA.

7.1. Strona jest zwolniona z odpowiedzialności za częściowe lub całkowite niewykonanie zobowiązań wynikających z niniejszej Umowy, jeżeli wykaże, że należyte wykonanie było niemożliwe na skutek działania siły wyższej, tj. okoliczności nadzwyczajnych i nieuniknionych w niniejszych warunkach.

7.2. Przez siłę wyższą rozumie się klęski żywiołowe, wojny i działania wojskowe wszelkiego rodzaju, blokady, embarga, zakazy eksportu i importu, epidemie, działania państwa, strajki, niepokoje społeczne, a także akty administracyjno-prawne organów państwowych oraz inne nadzwyczajne okoliczności, które Strony nie mogły przewidzieć i przewidzieć w trakcie realizacji umowy. Wykonawca ma prawo przesunąć terminy realizacji umowy na okres, w którym będzie działać siła wyższa.

7.3. W przypadku wystąpienia siły wyższej każda ze Stron ma obowiązek niezwłocznie powiadomić o tym drugą Stronę na piśmie. Zawiadomienie musi zawierać dane o charakterze okoliczności, a także dokumenty urzędowe poświadczające zaistnienie tych okoliczności i, w miarę możliwości, przedstawiające ocenę ich wpływu na zdolność strony do wywiązania się z obowiązków wynikających z niniejszej Umowy.

8. PROCEDURA ROZSTRZYGANIA SPORÓW.

8.1. Strony postanawiają rozstrzygać wszelkie spory powstałe na tle realizacji niniejszej umowy w drodze negocjacji.

8.2. Jeżeli w trakcie negocjacji nie zostanie osiągnięte porozumienie, w celu rozstrzygnięcia sporu stosowana jest procedura przedprocesowego (roszczenia) rozstrzygania sporów. W takim przypadku Strona, której prawa zostały naruszone, zobowiązana jest przed skierowaniem sprawy do sądu zgłosić drugiej Stronie roszczenie, określając jej żądania.

8.3. Reklamację wysyła się wraz z potwierdzeniem dostawy na adres: 21034, Ukraina, Winnica, A/S 1119. Za datę otrzymania reklamacji uważa się dzień jej doręczenia, zgodnie z datą powiadomienia o dostawie. Termin ustosunkowania się do reklamacji wynosi 20 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.

8.4. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. W przypadku nie zaspokojenia roszczeń (w całości lub w części) Stronie, której prawo zostało naruszone, przysługuje prawo zwrócenia się do sądu zgodnie z przepisami właściwości i właściwości miejscowej.

9. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.

9.1. Umowę uważa się za zawartą z chwilą wywiązania się Stron ze wzajemnych zobowiązań i uregulowania wszelkich rozliczeń pomiędzy Stronami.

9.2. Prawa autorskie do wszelkich opracowań oprogramowania wykonanych przez Wykonawcę w ramach niniejszej umowy należą do Wykonawcy. Strony internetowe lub strony wewnętrzne serwisu Klienta utworzone przez Wykonawcę w procesie świadczenia usług na podstawie niniejszej Umowy, a także projekty witryn i wszelkich innych stron stworzonych przez Wykonawcę, stanowią własność intelektualną Wykonawcy. Klient, za uprzednią zgodą Wykonawcy, ma prawo jednorazowo sprzedać swoją stronę internetową, pod warunkiem uprzedzenia kupującego o przedłużeniu na niego, jako przyszłego właściciela, warunków niniejszej Oferty.

9.3. Zleceniodawca udziela Wykonawcy prawa do posługiwania się nazwą i logo Zleceniodawcy w wykazie klientów na stronie internetowej Zleceniodawcy.

9.4. Wykonawca ma prawo używać nazwy Klienta, logo i krótkiego opisu serwisu oraz części wizualnej stron serwisu (wyglądu) we wszystkich materiałach informacyjnych, reprezentacyjnych, poligraficznych, reklamowych i innych Wykonawcy.

9,5. Zleceniobiorca ma prawo zamieścić hiperłącze do strony internetowej Zleceniodawcy na stronie głównej serwisu Zleceniodawcy.

9.6. Wykonawca ma prawo, jeśli zajdzie taka potrzeba, do świadczenia usług zaangażować osoby trzecie.

9.7. Nazwy i numeracja artykułów niniejszej Oferty podane są dla ułatwienia czytania i nie mają znaczenia przy interpretacji niniejszych Warunków.

9.8. W przypadku, gdyby którekolwiek postanowienie niniejszego Regulaminu okazało się niewykonalne, należy je interpretować zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem Ukrainy, biorąc pod uwagę nadrzędne interesy Stron, natomiast pozostała część Regulaminu ma zastosowanie ubiegać się w całości.

9.9. Niniejsze Warunki zostały sporządzone zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego Ukrainy.

9.10. Po zaakceptowaniu warunków niniejszej umowy Klient, zgodnie z Ustawą Ukrainy „O ochronie danych osobowych” z dnia 01.06.2010 nr 2297-VI, dobrowolnie wyraża Kontrahentowi zgodę na zautomatyzowane przetwarzanie, a także bez wykorzystanie środków automatyzacji (w tym gromadzenie, gromadzenie, przechowywanie i wykorzystywanie) danych osobowych, a mianowicie: danych paszportowych, numeru identyfikacyjnego, danych zaświadczenia o rejestracji państwowej indywidualnego przedsiębiorcy, innych dokumentów dotyczących działalności przedsiębiorczej indywidualnego przedsiębiorcy, w tym według systemu podatkowego, zdjęcia lub inne obrazy, numer środka komunikacji, dane kontaktowe, adres e-mail, dane o miejscu zamieszkania i miejscu prowadzenia działalności gospodarczej, dane o wykształceniu, dane o stażu pracy i stażu pracy, dane bankowe, inne dane dobrowolnie podane przez Klienta do celów przetwarzania – w celu zapewnienia realizacji cywilno-prawnych stosunków gospodarczo-prawnych, stosunków administracyjno-prawnych, podatkowych, stosunków z zakresu księgowości; stosunki w dziedzinie statystyki; oraz zapewnienie realizacji innych relacji wymagających przetwarzania danych osobowych zgodnie z Kodeksem cywilnym Ukrainy, Kodeksem gospodarczym Ukrainy, Kodeksem podatkowym Ukrainy. Klient wyraża także zgodę na przekazywanie (rozpowszechnianie) swoich danych osobowych, znajdujących się w bazach danych osobowych kontrahentów Kontrahenta, wyłącznie w ww. celu i w sposób określony przez Ustawę Ukrainy „O ochronie danych osobowych” ”, który określa tryb przetwarzania i ochrony danych osobowych. Klient nie wymaga powiadomienia o przekazaniu (rozpowszechnieniu) jego danych osobowych zawartych we wskazanej bazie danych osobowych podmiotom trzecim, jeżeli takie przekazanie (rozpowszechnienie) następuje w interesie spiskowców w celu realizacji ww. stosunki prawne.

9.11. Wykonawca gwarantuje, że od momentu zapoznania się przez Klienta z usługami świadczonymi w ramach projektu, których wartość stanowi równowartość do 5.000 dolarów amerykańskich, poprzez udostępnienie hiperłącza za pośrednictwem poczty elektronicznej, wiadomości SMS, Skype lub innego środka komunikacji bezpłatnie poprawi znalezione przez Klienta błędy. Lista znalezionych błędów Zleceniodawca przekazuje Wykonawcy w terminie czternastu dni kalendarzowych od momentu zapoznania się Zleceniodawcy z wykonywaną pracą.

9.12. Wykonawca gwarantuje, że od momentu zapoznania się przez Klienta z usługami świadczonymi w ramach projektu, których wartość stanowi równowartość ponad 5000 dolarów amerykańskich, poprzez udostępnienie hiperłącza za pośrednictwem poczty elektronicznej, wiadomości SMS, Skype lub innych środków komunikacji bezpłatnie poprawi znalezione przez Klienta błędy. Lista stwierdzonych błędów Zleceniodawca przekazuje Wykonawcy w terminie trzydziestu dni kalendarzowych od momentu zapoznania się przez Zleceniodawcę ze świadczonymi usługami.

9.13. Po upływie terminów określonych w punktach 9.11, 9.12 niniejszej Umowy wszelkie błędy w projekcie usuwane są przez Wykonawcę na koszt Klienta.

10. PROCEDURA ROZWIĄZANIA UMOWY.

10.1. Wykonawca ma prawo jednostronnie rozwiązać niniejszą Umowę poza sądem i zaprzestać świadczenia usług na podstawie niniejszej Umowy w przypadku:

Klient, prowadząc swoją działalność, narusza wymogi ustawodawstwa Ukrainy;

Klient narusza prawa osób trzecich w zakresie praw autorskich, konsumenckich, cywilnych i innych Ukrainy;

Roszczenia osób trzecich zostały przedstawione Wykonawcy w związku z naruszeniem ich praw przez Zleceniodawcę;

Zadłużenie Klienta wobec Wykonawcy przekracza 1 UAH;

Do Wykonawcy zostały złożone wnioski przedstawicieli organów państwowych i/lub organów ścigania o zawieszenie świadczenia usług na rzecz Klienta;

żądania Zamawiającego od Wykonawcy dokonania więcej niż 2 poprawek, które nie były wcześniej uzgodnione, a także wprowadzenia zmian w materiałach już uzgodnionych pomiędzy Stronami;

Brak działań ze strony Klienta w ciągu pięciu dni kalendarzowych (ignorowanie korespondencji, e-maili, SMS-ów, rozmów telefonicznych, rozmów na Skype);

Nieuzasadnione długie testowanie strony internetowej, opóźnienia na etapie zatwierdzania lub dostosowywania przekraczające pięć dni kalendarzowych;

Naruszenie poufności.

Żądania Klienta dotyczące spełnienia życzeń lub poprawek (poprawienia błędów) są bezpłatne w ciągu dwóch tygodni od powiadomienia Klienta przez Wykonawcę o zakończeniu realizacji projektu lub etapu (umowy), a także w ciągu jednego miesiąca od momentu ostatniej płatności za projekt.

Brak szacunku, niegrzeczne zachowanie ze strony Zleceniodawcy, personelu Zleceniodawcy lub osób reprezentujących go wobec Zleceniobiorcy i jego pracowników, polegające na używaniu wulgaryzmów i poniżających słów w rozmowie i zwróceniu się do Zleceniobiorcy, jego pracowników za pomocą komunikacja za pośrednictwem poczty elektronicznej, wysyłanie wiadomości SMS, rozmowy telefoniczne, rozmowy przez Skype.

10.2. W przypadku jednostronnego rozwiązania umowy na jednym z warunków określonych w pkt. 10.1. Umowy, wpłacone przez Klienta pieniądze nie podlegają zwrotowi i zostają zaliczone przez Wykonawcę jako zapłata za świadczone usługi w momencie rozwiązania umowy.

10.3. W przypadku jednostronnego rozwiązania umowy na jednym z warunków określonych w pkt. 10.1. Wykonawca przesyła Klientowi oświadczenie o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną.

10.3.1. Z chwilą przesłania oświadczenia o wypowiedzeniu umowy na adres e-mail Klienta, Umowę uważa się za rozwiązaną, a wszelkie zobowiązania za wyjątkiem praw autorskich przysługujących Wykonawcy wobec Klienta wygasają.

10.4. Klient ma prawo na każdym etapie realizacji niniejszej Umowy powiadomić Wykonawcę drogą elektroniczną o rozwiązaniu niniejszej Umowy, w takim przypadku wpłacone przez Klienta środki nie zostaną zwrócone i zostaną zaliczone przez Wykonawcę jako zapłaty za świadczone usługi w chwili rozwiązania umowy.

11. WARUNKI PRYWATNOŚCI.

11.1. Żadna ze Stron zobowiązana jest nie wykorzystywać informacji otrzymanych na mocy niniejszej Umowy w celu bezpośredniego lub pośredniego wyrządzenia szkody drugiej Stronie i/lub uzyskania jakichkolwiek korzyści w okresie obowiązywania Umowy.

Strony postanawiają, że wszelkie informacje znajdujące się na jakichkolwiek nośnikach danych, przekazywane lub otrzymywane na mocy niniejszej Umowy lub w związku z jej wykonywaniem (korespondencja elektroniczna, rozmowy telefoniczne, komunikacja przez Skype itp.), będą traktowane jako poufne i nie będą mogły być ujawniane osobom trzecim bez obopólnej zgody Stron.

Do informacji poufnych nie zalicza się informacji określonych w obowiązujących przepisach jako jawne, których ujawnienie wynika z obowiązków Strony. Warunki niniejszej umowy oraz jej zakres zadań są poufne i nie podlegają ujawnieniu.

Wszelkie informacje, które Strony przekazują sobie nawzajem, w jakiejkolwiek formie, pozostają wyłączną własnością Strony, która przekazała takie informacje, chyba że niniejsza Umowa stanowi inaczej. Na pisemne żądanie nośniki danych i wszelkie ich kopie muszą zostać niezwłocznie zwrócone lub zniszczone na pierwsze żądanie Strony.

Każda ze Stron zobowiązuje się nie ujawniać faktu istnienia niniejszej Umowy bez uprzedniej pisemnej zgody drugiej Strony, z wyjątkiem sytuacji, gdy ujawnienie to jest niezbędne w przypadkach określonych przez prawo.

Jeżeli osoba trzecia złoży pozew przeciwko jednej ze Stron lub podejmie inne działania, które mogą spowodować ujawnienie przez tę stronę informacji poufnych, Strona, przeciwko której podjęto takie działania, ma obowiązek niezwłocznie powiadomić drugą Stronę o niniejszej Umowie.

Strona w ramach niniejszej Umowy będzie odpowiadać za: niezamierzone ujawnienie (publikację) lub wykorzystanie informacji poufnych, jeżeli nie zachowa takiego samego wysokiego stopnia staranności, jaki zachowywałaby w odniesieniu do własnych informacji poufnych o podobnym znaczeniu, a po wykrycie niezamierzonego ujawnienia lub wykorzystania tych informacji, nie podejmuje prób powstrzymania ich niezamierzonego ujawnienia (publikacji) lub wykorzystania; nieuprawnionego ujawnienia (publikacji) lub wykorzystania informacji poufnych przez osoby, które pracują lub pracowały dla niej na podstawie umowy o pracę (umowy), umowy cywilnoprawnej lub na innej podstawie, jeżeli nie zabezpieczy tych informacji z jednakową wysoką staranności, aby traktować własne informacje poufne z podobną wagą.

Klient udziela Wykonawcy prawa do wykorzystania jego danych osobowych.

Studio projektowania stron internetowych

«Glowit» ™ ,

https://glowit.pl