Responsywny projekt strony docelowej: Jak stworzyć stronę docelową i uczynić ją przyjazną dla użytkownika
Tworzenie strony docelowej i jej późniejsza promocja jest bardzo skuteczna, zwłaszcza jeśli zajmujesz się sprzedażą towarów lub świadczeniem usług. Jednym z głównych powodów, dla których landingi są tak skuteczne - jest ich prostota, ponieważ użytkownik nie musi studiować ogromnego materiału tekstowego związanego z produktem, którym jest zainteresowany. Wszystko, czego potrzebuje kupujący, to przeczytanie krótkiego podsumowania danych i podjęcie ukierunkowanego działania, a co to będzie, zależy od Ciebie.
Ale dlaczego konieczne jest stworzenie adaptacyjnego projektu dla Landing Page i czy istnieje praktyczne zastosowanie? W tym artykule przyjrzymy się adaptacyjnemu designowi z różnych perspektyw i dowiemy się, czy warto stworzyć adaptacyjny design dla Landing Page, czy też ekran komputera jest jedynym korzystnym domem dla landing page'a. Zaczynajmy!
Adaptive design: Jak stworzyć uniwersalny landing page i dlaczego warto zrezygnować z wersji mobilnej?
Na początek tego bloku, dlaczego responsywny design jest w ogóle potrzebny? Adaptive design daje klientom możliwość wygodnego zapoznania się z informacjami opublikowanymi na stronie docelowej, niezależnie od urządzenia używanego przez konsumenta. Projekt ten może znacznie poszerzyć bazę klientów, a czasem nawet uratować firmę przed ruiną finansową, ale czym różni się projekt adaptacyjny od wersji mobilnej?
W rzeczywistości bardzo wiele. Faktem jest, że mobilna wersja witryny lub sklepu internetowego to nic innego jak druga witryna, zaprojektowana do użytku wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Ta strona ma swój własny adres i strukturę. Fakt ten znacznie komplikuje proces promocji, ponieważ zamiast rozwijać jedną witrynę, trzeba promować dwa zasoby internetowe jednocześnie.
Oprócz tego warto również wziąć pod uwagę, że wersja mobilna może nie mieć funkcji, które są swobodnie dostępne dla użytkowników laptopów. Czasami czynnik ten może spłatać okrutnego figla. Na przykład, za pomocą mobilnej wersji strony nie zawsze jest możliwe efektywne wykorzystanie bloków informacyjnych mających na celu zbieranie danych do późniejszego remarketingu. Ponadto trzeba będzie utrzymywać dwa zasoby jednocześnie, a to dwa razy więcej pracy technicznej, możliwości popełniania błędów i wreszcie dwa różne strumienie finansowania ich rozwoju, co nie pasuje do koncepcji "rentownego modelu biznesowego".
Z drugiej strony, adaptacyjny design jest wielokrotnie lepszy niż mobilna wersja strony, ponieważ zamiast tworzyć kolejny zasób, wystarczy zadbać o wygodę klienta odwiedzającego zasób z ekranami o różnych rozdzielczościach. Stworzenie adaptacyjnego projektu, a także stworzenie firmy pożyczkowej pod klucz nie jest łatwe, ale niezwykle opłacalne. Ten projekt pozwoli ci zmniejszyć o połowę budżet wymagany do utrzymania witryn w dobrym stanie, a jednocześnie pomoże ci odkryć zupełnie nową grupę docelową, o której porozmawiamy nieco później. Biorąc pod uwagę korzyści płynące z opracowania adaptacyjnego projektu, wszystko jest jasne, ale jak przebiega tworzenie adaptacyjnej strony docelowej? Przyjrzyjmy się bliżej całemu procesowi tworzenia strony docelowej pod klucz, jej skuteczności i owocom, jakie może przynieść jej uruchomienie.
Układ strony docelowej od podstaw i tworzenie responsywnego projektu: Jakie wyniki można osiągnąć, stosując podejście responsywne?
Według ostatnich badań, ponad 65% wszystkich użytkowników Internetu używa smartfonów jako głównego urządzenia do surfowania. Wyniki te można łatwo wytłumaczyć faktem, że smartfony są zawsze z użytkownikami, w przeciwieństwie do laptopów i komputerów, które często są trudne w transporcie. Rynek smartfonów rozwija się obecnie najszybciej, dlatego warto kierować reklamy głównie do użytkowników smartfonów, aby stworzyć skuteczną stronę docelową.
Nie należy również zapominać o wypowiedziach przedstawicieli Google, którzy mówili o uprzywilejowaniu stron z adaptacyjnym designem, w porównaniu do stron zorientowanych wyłącznie na użytkowników laptopów. Według najnowszych danych, najłatwiejszymi stronami do promowania w tej chwili są zasoby opracowane na zasadzie First Mobile, ale o tym bardziej szczegółowo można dowiedzieć się z artykułu "First Mobile Design - jak stworzyć najpopularniejszą stronę".
Rozwój strony pożyczkowej jest zdecydowanie dochodowym biznesem, ponieważ strony pożyczkowe słyną z możliwości szybkiej sprzedaży towarów i przyciągania ogromnej liczby potencjalnych klientów. Aby poprawić i tak już wysokie wyniki wypożyczeń, można stworzyć landing page z adaptacyjnym designem, ale jak to zrobić? Co należy wziąć pod uwagę, rozpoczynając tworzenie strony docelowej pod klucz przy użyciu responsywnego układu?
Tworzenie strony internetowej z wizytówkami od podstaw: jak opracować responsywny projekt strony docelowej
Rozważaliśmy już, do czego potrzebny jest adaptacyjny landing page, teraz zastanówmy się nad procesem tworzenia adaptacyjnego landing page'a i zwróćmy uwagę na małe rzeczy, które mogą wpłynąć na jego skuteczność. Aby rozpocząć tworzenie adaptacyjnej strony docelowej pod klucz, zdecydowanie będziesz potrzebować wiedzy na temat tworzenia zasobów internetowych. Faktem jest, że na każdym etapie tworzenia strony docelowej będziesz musiał wziąć pod uwagę, że w przyszłości będziesz musiał przenieść wszystkie elementy swojej strony docelowej na ekran smartfona.
Istnieją dwie skuteczne metody tworzenia strony docelowej i są to:
1. Framework
Tę metodę trudno nazwać prostą, ponieważ będziesz musiał dosłownie kawałek po kawałku budować swoją przyszłą stronę. Framework - jest to w zasadzie szkielet strony docelowej, na który stopniowo nakładane będą kolejne elementy. Aby stworzyć naprawdę działającą stronę docelową, będziesz potrzebował wiedzy i umiejętności takich narzędzi jak media query i viewport. Z ich pomocą będziesz w stanie powiedzieć przeglądarce, jak dokładnie ma wyświetlać Twój przyszły landing page i na jakich urządzeniach będziesz potrzebował takiej, a nie innej rozdzielczości.
Jeśli nigdy nie miałeś do czynienia z rozwojem lub pierwszy raz słyszysz o takich narzędziach - zdecydowanie odradzamy rozpoczynanie rozwoju landing page'a pod klucz na własną rękę. Oprócz tego, że stracisz czas w procesie tworzenia strony, prawdopodobnie popełnisz wiele błędów, które nie będą tak łatwe do poprawienia w przyszłości. Dlatego też, jeśli chcesz stworzyć stronę docelową od podstaw, ale nie masz niezbędnej wiedzy, zalecamy zwrócenie się do agencji zajmujących się tworzeniem stron internetowych.
Przetłumaczono z DeepL.com (wersja darmowa)
2. Zwrócić się do profesjonalistów
Jak nie paradoksalnie, ale jest to druga metoda tworzenia landinga od podstaw. Faktem jest, że w przeciwieństwie do zwykłej strony internetowej, wypożyczenie będzie wymagało od ciebie znacznie większej wiedzy i doświadczenia, których możesz nie mieć. Jeśli nie chcesz poświęcać czasu na studiowanie tego zagadnienia, ponowne czytanie setek stron materiałów tekstowych i wreszcie poświęcać czasu na rozwój, ale chcesz uzyskać produkt wysokiej jakości w krótkim czasie - skontaktuj się z ekspertami agencji projektowania stron internetowych Glowit.
Agencja cyfrowa Glowit już od 12 lat zajmuje się tworzeniem sklepów internetowych i rozwojem stron docelowych od podstaw. W tym czasie firma internetowa Glowit była w stanie zająć wiodącą pozycję na Ukrainie w tworzeniu stron internetowych i zasobów korporacyjnych dla ukraińskich firm. Na koncie studia znajduje się ponad tysiąc prac, z każdą z których można zapoznać się odwiedzając portfolio firmy.
Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące usług agencji cyfrowej Glowit lub chcesz wyjaśnić kilka szczegółów od menedżera firmy - zawsze możesz skontaktować się z nim za pomocą czatu online, znajdującego się na wszystkich stronach witryny lub korzystając z informacji zamieszczonych w zakładce kontakt.
Oprócz tych dwóch metod tworzenia strony docelowej, niektóre firmy decydują się również na pójście na łatwiznę, korzystając z szablonów. Pomimo prostoty tej metody, osiągnięcie wyników za jej pomocą jest dość trudne i często niemożliwe. Faktem jest, że szablony prezentowane w Internecie są ogólnodostępne. Dlatego możliwe jest, że gdzieś w sieci WWW znajduje się witryna o strukturze i strukturze takiej samej jak Twoja. Takie czynniki, jak ta sama struktura, negatywnie wpływają na szybkość promocji zasobów, a czasem nawet zatrzymują rozwój witryny. Oprócz tej samej struktury istnieje szereg błędów, które mogą pozbawić twoje pożyczki całego potencjału, a my porozmawiamy o nich w następnym bloku.
Błędy podczas tworzenia adaptacyjnego landing page'a
Jak w każdym procesie rozwoju, przy tworzeniu landing page'a od podstaw istnieje szereg błędów, które są często powtarzane przez właścicieli zasobów dopiero zapoznających się z procesem tworzenia landing page'a. W przypadku adaptacyjnych stron docelowych tych błędów jest jeszcze więcej, dlatego poniżej przyjrzymy się najczęstszym z nich, abyś podczas tworzenia landing page'a od podstaw ich nie powtarzał. Lista najczęstszych błędów w tworzeniu stron docelowych jest następująca:
1. Nieprawidłowe rozmiary nagłówków
Tworząc stronę docelową, która ma być używana zarówno na laptopach, jak i smartfonach, właściciele zasobów często zapominają o różnicy w rozdzielczości ekranu i orientacji. Często właściciele zasobów są tak chętni, aby przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta dużym i kolorowym nagłówkiem, że ostatecznie nie pasuje on do ekranu smartfona. Niestety, jeśli jesteś zaangażowany w tworzenie strony docelowej, zapomniałeś o różnicy w ekranach i nie przestrzegałeś skalowania nagłówka - najprawdopodobniej Twój potencjalny klient, który zdecydował się kupić produkt na Twoim lądowaniu zamiast nagłówka, zobaczy tylko nieczytelny zestaw liter.
Aby uniknąć takich rezultatów, zalecamy bardzo ostrożne podejście do rozmiaru i czcionek, w przeciwnym razie ryzykujesz utratę lwiej części odbiorców, co z pewnością wpłynie na sukces Twojej strony docelowej.
2. Rozmiary elementów i animacje
W 2021 roku animacje stały się częścią trendu pożyczek i są teraz używane wszędzie. Użytkownicy z pewnością znacznie przyjemniej obserwują płynną manifestację bloków z informacjami i szczegółami na temat produktu, zamiast patrzeć na zwykły statyczny tekst, ale animacje mają wadę.
Faktem jest, że istnieje ogromna liczba różnych animacji, ale nie wszystkie z nich mogą działać poprawnie na ekranie smartfona. Dlatego tak ważne jest, abyś tworząc landing od podstaw, kilka razy dokładnie sprawdził działanie wszystkich animacji użytych w Twoim landing'u, zarówno na komputerze, jak i na smartfonie. W przeciwnym razie nieudana animacja może zniszczyć użyteczność Twojej strony docelowej, a to z kolei, podobnie jak w poprzednim punkcie, zdecydowanie wpłynie na Twoje dochody i wyniki strony docelowej.
3. Intuicyjność
Jeśli tworzysz landing page w oparciu o ekrany komputerów i starasz się uczynić swój landing page bardziej intuicyjnym - nie zapominaj o różnicach w rozdzielczościach i orientacjach ekranów. W ogromie internetu często można znaleźć landingi, które błyszczą nagłówkami, ale jednocześnie są kompletnie nieintuicyjne, ponieważ wszystkie podpowiedzi i wyjaśnienia, gdzie należy stuknąć w ekran - znajdują się poza jego granicami.
Aby uniknąć takiej sytuacji, zalecamy początkowe zorientowanie swojego landinga na smartfony, ponieważ w ten sposób nie tylko oszczędzasz czas na doborze niezbędnych czcionek dla smartfonów, ale także chronisz się przed problemami z wyświetlaniem na ekranach telefonów swoich potencjalnych klientów.
W rzeczywistości istnieją dziesiątki błędów związanych z adaptacyjnymi stronami internetowymi. Wyróżniliśmy tylko trzech liderów, ponieważ są to problemy najczęściej napotykane przez użytkowników, trafiających na pożyczki w Internecie.
Landing Page: Stwórz lub zamów
Tworzenie strony docelowej od podstaw jest złożonym procesem i nie zawsze nawet doświadczona osoba może stworzyć naprawdę wysokiej jakości i piękną stronę docelową za pierwszym razem. Jeśli jesteś pewny swojej wiedzy i mocnych stron, możesz spróbować stworzyć stronę docelową dla swojej firmy, ale przygotuj się na szereg trudności. Zwracaj szczególną uwagę na szczegóły, ponieważ często zrównują one pełny potencjał stworzonej przez Ciebie strony docelowej do zera.
Jeśli nie jesteś gotowy, aby zrozumieć wszystkie zawiłości tworzenia adaptacyjnej strony docelowej, ale twoja organizacja, firma lub sklep internetowy potrzebują skutecznej adaptacyjnej strony docelowej - skontaktuj się z programistami cyfrowego studia Glowit. Specjaliści ze studia internetowego Glowit stworzą dla Twojego zasobu skuteczną stronę docelową, która będzie szybko i wygodnie działać zarówno na monitorach komputerów, jak i na ekranach smartfonów.
Aby dowiedzieć się więcej o studiu internetowym Glowit lub zapoznać się ze wszystkimi usługami świadczonymi przez agencję, wystarczy odwiedzić odpowiednie zakładki w menu witryny, znajdujące się w lewym górnym rogu.
Jeśli nadal masz jakieś pytania lub chcesz uzyskać poradę dotyczącą przyszłego projektu - skontaktuj się z menedżerem studia, z którym możesz skontaktować się za pomocą informacji z zakładki "kontakt". Spraw, aby Twoja strona docelowa była wygodna, adaptacyjna i skuteczna - razem z profesjonalistami ze studia internetowego Glowit.
Zamów witrynę już teraz!
Tylko jeden krok do Twojej idealnej witryny internetowej